Onze collega's maken integraal deel uit van alles wat we doen.
Een doel begint van binnenuit. Met meer dan 4300 medewerkers in 17 verschillende landen geloven wij dat geweldige mensen het verschil maken. Daarom geven wij hen een actieve stem via de medewerkersenquête ‘Our Voice’. Daarom is het ook belangrijk dat zij onze waarden begrijpen en er elke dag naar leven.
Het is erg belangrijk voor ons om een werkplek te creëren waar het geweldig is om te werken.
Diversiteit en inclusie
We hebben het geluk om een gevarieerde consumentenbasis te bedienen en willen deze intern vertegenwoordigen via onze collega's. Dit is een gebied waarop wij meer doen. We moedigen vrouwen bijvoorbeeld aan om te solliciteren voor leidinggevende functies en bieden kansen voor internationale carrièrestappen.
In 2017 zijn we beginnen werken aan ons eerste bedrijfsbrede 'Diversiteits- en inclusiebeleid', dat in het voorjaar van 2018 in het hele bedrijf werd gelanceerd. Het omvat een bedrijfsbreed kader, een opleiding in onbewust vooroordelen, uitwisseling van goede praktijken, gerichte forums, evenals opleidings- en begeleidingsmogelijkheden. We hebben al een 'Women in Nomad Network' opgezet in ons hoofdkantoor en zullen dit internationaal uitrollen.
Gezondheid en welzijn op het werk
Ons doel als merk is om gezinnen te helpen elke dag een beetje beter te eten - en we geloven dat deze mentaliteit begint op onze werkplek. We zien welzijn als een holistisch aanbod en daarom hebben we "Our Well Way" gelanceerd, ons eigen gezondheids- en welzijnsprogramma.
Het zal onze collega's helpen om op hun best naar het werk te komen door hen te ondersteunen bij het verbeteren van hun fysieke, mentale en financiële welzijn. We zien dat het leidt tot een betere gezondheid, productiviteit en betrokkenheid op de werkplek. Het wordt geleid door onze lokale “Well Way Champions” samen met de afdeling voor gezondheid op het werk en de lokale HR.
Werken met de lokale gemeenschappen
We vermijden top-down-, 'one-size-fits-all'-initiatieven ten voordele van een aanpak waarbij lokale teams beslissen hoe ze de sociale doelen in hun regio het best kunnen ondersteunen. De lokale teams weten dat immers het beste.
Dit zijn slechts een paar voorbeelden van hoe we aansluiting zoeken bij de lokale gemeenschappen:
- Aanpak van voedselverspilling: Teams in het VK, Zweden, Oostenrijk en Nederland werken nauw samen met lokale voedselbanken of liefdadigheidsinstellingen om voedsel dat anders zou worden verspild op een veilige manier te gebruiken voor minderbedeelden. n het VK is onze grootste partner FareShare die voedseloverschotten verdeeld aan liefdadigheidsinstellingen om er maaltijden van te maken.
- Verantwoordelijke samenleving
Het team in Nederland heeft een strategie voor een 'Verantwoorde samenleving' gecreëerd met de nadruk op voorlichting over obesitas. Hun inzet varieert van gezonde kookworkshops voor minderbedeelde kinderen tot het deelnemen aan gesponsorde loopwedstrijden voor goede doelen.